Assalamu'alaikum dan salam sejahtera..........Selamat datang ke blog Mekarharum, Mata Pelajaran Vokasional Landskap dan Nurseri, SMK Telok Kerang, Pontian, Johor..........Indahkan kawasan tempat kediaman kita dengan landskap yang cantik dan menarik

Friday, December 16, 2011

TAMAN DI SEKITAR CANDI PRAMBANAN, YOGYAKARTA

Kalau berjalan-jalan bertujuan melawat Candi Prambanan, di Yogyakarta, Indonesia, kita terlebih dahulu disambut oleh taman yang indah. Tamannya dipenuhi oleh pelbagai tumbuhan landskap, dari rumput yang menghijau sehingga pokok-pokok naungan yang tinggi. Sebenarnya, taman ini lebih untuk menonjolkan fokus utamanya iaitu Candi Prambanan itu sendiri. Di mana-mana kita berdiri kita akan dapat melihat candi itu yang sememangnya sangat tinggi iaitu lebih kurang 40 meter. 

Candi itu dikelilingi taman luas yang ditata secara bersahaja namun sejuk mata memandangnya dan memang sejuk hawa di sekitarnya. Untuk melihat kecantikan dan keunikan candi ini, datanglah pada waktu pagi atau petang kerana  kesan cahaya matahari akan mempengaruhi pencahayaan pada candi yang tinggi ini. Kita boleh melawat sekitar tapak candi ini atau melihatnya dari jauh di bawah pokok-pokok naungan dalam taman ini. 



















No comments:

Post a Comment