Assalamu'alaikum dan salam sejahtera..........Selamat datang ke blog Mekarharum, Mata Pelajaran Vokasional Landskap dan Nurseri, SMK Telok Kerang, Pontian, Johor..........Indahkan kawasan tempat kediaman kita dengan landskap yang cantik dan menarik

Saturday, May 22, 2010

MENGIMBAU KENANGAN - PERTANDINGAN TERRARIUM MAHA 2008

Pada tahun 2008 dua orang pelajar Landskap dan Nurseri sekolah ini telah menyertai pertandingan terrarium MAHA 2008 di MAEP Serdang, Selangor. Mereka ialah Azhar Bin Azaman dan Syafizad Norhadi Bin Abd Aziz yang diiringi oleh Cikgu Hasan Kasmuri. Johor diwakili oleh dua buah sekolah iaitu SMK Telok Kerang dan SMK Pekan Baru, Muar.

Sebelum pergi bertanding, persediaan dan latihan telah dibuat terlebih dulu. Pelajar-pelajar itu mencari maklumat mengenai terrarium dan membuat pemilihan tumbuh-tumbuhan yang sesuai untuk ditanam di balang kaca. Adat bertanding, yang terbaik adalah pemenang. Kami hanya setakat mendapat sijil penyertaan. Kepada pemenang pertandingan tersebut kami ucapkan tahniah. Selepas bertanding, kami melawat seluruh tapak pameran MAHA.










No comments:

Post a Comment