Assalamu'alaikum dan salam sejahtera..........Selamat datang ke blog Mekarharum, Mata Pelajaran Vokasional Landskap dan Nurseri, SMK Telok Kerang, Pontian, Johor..........Indahkan kawasan tempat kediaman kita dengan landskap yang cantik dan menarik

Wednesday, May 14, 2014

LEGOLAND MALAYSIA

Taman tema Legoland Malaysia yang meriah dan penuh berwarna warni menggamit kehadiran ribuan pengunjung. Taman INI telah dirasmikan oleh Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar bersama  Raja Zarith Sofiah Almarhum Sultan Idris Shah. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak bersama Menteri Besar Johor, Datuk Abdul Ghani Othman dan bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi turut berada dalam senarai tetamu kenamaan yang hadir dalam perasmian itu. 

Perdana Menteri yang juga Pengerusi Bersama Pihak Berkuasa Wilayah Pembangunan Iskandar (IRDA), turut menegaskan usaha pembangunan Iskandar Malaysia dijalankan berdasarkan prinsip dan inspirasi untuk menambah serta mencipta nilai menjana perkembangan kekayaan negara. Beliau berkata, Legoland Malaysia contoh terbaik dan pemangkin projek berimpak tinggi di bawah Iskandar Malaysia yang mampu memacu perkembangan ekonomi negara dan dapat meningkatkan taraf sosio ekonomi Johor umumnya melalui peluang pekerjaan, program latihan serta pembangunan tenaga kerja yang dibiayai kerajaan. Adalah menjadi hasrat kerajaan menjadikan ekonomi negara lebih kompetitif selain menarik lebih banyak pelabur ke negara ini. Iskandar Malaysia contoh terbaik perancangan kerajaan untuk mewujudkan lebih banyak pelaburan.  

Bukan saja Legoland Malaysia, selepas ini pelbagai projek berimpak tinggi akan dibangunkan seperti Mall of Medini, Taman Tema Keluarga Puteri Harbour dan hab pendidikan Educity. Legoland Malaysia yang juga taman keenam seumpama itu di dunia dan pertama di Asia, dimiliki bersama Themed Attractions and Resorts Sdn Bhd (TAR), Iskandar Investment Berhad (IIB) dan Merlin Entertainments Group.


    












No comments:

Post a Comment